יום רביעי, 28 במאי 2008

פתרון לקסאמים?

את תותח הוולקן פלאנקס אני מכיר משירותי הצבאי בחיל הים. בספינות התותח אמור לשמש ליירוט טילי ים-ים וטילי שיוט.
לפני כשנה נודע לי שהאמריקאים משתמשים בגרסה משופרת של וולקן פלנקס בעיראק ליירוט רקטות ופצמ"רים בטווחים קצרים, בהצלחה של 80%.
מזה זמן מה יש קבוצה של בכירים לשעבר בצה"ל וברפא"ל שמנסים לשכנע את מערכת הבטחון לרכוש תותחים שכאלה כדי להגן על שדרות. מיותר לציין שהם נתקלים שם בחומת התנגדות בצורה...
על כך (וכן על המפרט הטכני של המערכת, עלותה, דיון בהתנגדויות אפשריות והשערות לגבי סיבת התנגדותה הנחרצת של מערכת הבטחון) אפשר לקרוא כאן:

http://cafe.themarker.com/view.php?t=452482
הסרטון הבא מתאר את ביצועי המערכת (ויש גם סרטונים נוספים בסמוך):

http://www.youtube.com/watch?v=HeXdr-BVPO8
אם המערכת הזו אכן יעילה כפי שתואר, הרי שכדי שהפלשתינאים יוכלו ליצור את אותו אפקט פגיעה וטרור שהם יוצרים היום הם יצטרכו לירות פי 5 יותר רקטות מכפי שהם יורים היום. גידול מעין זה, אם אכן יקרה (ואם לא -דיינו!) יוביל לחשיפה ממושכת יותר של חוליות המשגרים ועליה בסיכוי לחסלן.
כלומר - מערכת מעין זו עשויה לסייע הן להפחתת היקף הפגיעה בתושבים והן להגדלת היקף הפגיעה בחוליות הקסאם.

אני מתכוון לפנות במייל לח"כ שונים מתוך כוונה לגרום לחלק מהם להפעיל לחץ על מערכת הבטחון.
אם מישהו מעוניין בפורמט מוכן מראש יחד עם כתובות דואר אלקטרוני של ח"כינו הנהדרים, אנא השאירו כתובת דוא"ל ואני אשלח אותו אליכם.
אני גם מפציר בכם להעביר את תוכן הדברים לכלל חברי רשימת התפוצה שלכם.

אין תגובות: